صفحه اخبار

مایکروسافت اعلام کرد سیستم های شناسایی چهره خطرناکند

شناسایی چهره

برد اسمیت، مامور حقوقی مایکروسافت جمعه گذشته در پستی در وبلاگ این شرکت از کنگره آمریکا خواست که قانونی را برای استفاده از فناوری تشخیص چهره تنظیم کند.

اسمیت با نامیدن این فناوری به عنوان فناوری لحظه ای و ابزاری برای سواستفاده گسترده اجتماعی از معایب این فناوری گفت.

👈اسمیت در این پستریال در مورد پتانسیل ها و معایت بالقوه فناوری تشخیص چهره با وجود محدویبت های فعلی صحبت کرد و در نهایت این سوال را مطرح کرد: قرار است این فناوری چه نقشی در زندگی تک تک ما و همینطوری اجتماعی مان بازی کند؟
👈این سوال در زمانی مطرح می شود که آمازون در حال حاضر تحت فشار قرار گرفته که چرا فناوری تشخیص چهره اش را به پلیس فروخته است.

👈به گزارش واشنگتن پست، پلیس اولاندو از یک سیستم تشخیص چهره در دوربین های نظارتی استفاده می کند که از شرکت آمازون خریداری کرده است.
به تازگی وب سایت آزادی های مدنی آمریکا، اسنادی منتشر کرده است که براساس آن، پلیس شهر اورلاندو و بخش اورگان واشنگتن از سیستم تشخیص چهره آنلاینی استفاده می کند که از شرکت آمازون خریداری شده است.

👈 این سیستم در دوربین همراه نیروهای پلیس و دوربین های کنترل شهری به کار گرفته شده و همین موضوع نگرانی بسیاری شهروندان و به خصوص فعالان آزادی مدنی را به همراه داشته است.

👈برد اسمیت همچنین نوشت: فناوری تشخیص چهره نیاز به نظارت دولتی متفکرانه برای جلوگیری از سواستفاده های اشخاص قدرتمند و شرکت ها و مقامات دولتی به برنامه هایی جدی تر نیاز دارد. اکنون گروهی از مدیران مایکروسافت معتقدند که باید پیش از آنکه دیر شود به فکر تنظیم مقرراتی در حوزه فناوری های تشخیص چهره بود.

👈وی افزود استفاده از این فناوری در کسب و کار برای مثال استفاده در فروشگاه ها برای ردیابی رفت و آمد مشتریان مناسب است در حالی که این فناوری می تواند کاربردهای خوبی مانند پیدا کردن کودکان گمشده یا تروریست داشته باشد، اما می تواند حریم شخصی افراد را به نیز به خطر بیندازد.

👈گفتنی است که غول های فناوری به ندرت خواهان وضع قوانین برای محدو کردن فناوری هایشان می شوند   درخواست غیرمعمول رئیس هیات مدیره مایکروسافت حاکی از پتانسیل های فوق العاده فناوری های هوش مصنوعی از جمله شناسایی چهره در گرگون کردن شرایط کنونی است.

0.00 0
  • نویسنده : مدیر سیستم
    • امتیاز :
    • 0
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1398/07/17
  • تعداد مشاهده : 594 بار

دریافت قیمت های به روز و اخبار حفاظتی
مطالب آموزشی دوربین مداربسته
@cctvittech