صفحه اخبار

دوربین های حرارتی هایک ویژن در خدمت حفاظت از منازل مسکونی و کاربردهای کوچک

دوربین های حرارتی  حفاظت از منازل مسکونی و کاربردهای کوچک

بعضی از فناوری هایی که به نظر می رسد در حال حاضر بسیار رایج است ، برای اولین بار در زمینه های نظامی مانند رادار ، GPS و سایر موارد استفاده شد. با این حال ، با گذشت زمان ، این فن آوری پیشرفت کرده و می توان محصولات را در تولید انبوه رساند,در نتیجه منجر به کاهش قابل توجه هزینه و استفاده بیشتر از فناوری نظامی در کاربردهای عمومی غیرنظامی شد. فناوری حرارتی نمونه دیگری و احتمالاً هیجان انگیز ترین در حال حاضر است که شامل این اتفاق شده است.

نمایندگی هایک ویژن

فناوری حرارتی بر اساس این اصل کار می کند که اجسام بالاتر از صفر مطلق (-273 درجه سانتیگراد) مقداری از تابش حرارتی یا گرما ساطع می کنند. به دلیل شدت زیاد تابش گرما ، افراد ، حیوانات و حتی اشیاء بی جان را می توان با استفاده از فناوری مادون قرمز حتی در صورت عدم وجود نور به وضوح مشاهده کرد.

از مدت ها پیش در زمینه امنیت از فناوری حرارتی استفاده شده است ، به خصوص در محیط های پیچیده ای مانند حفاظت از مرز ، شناسایی آتش سوزی جنگل ، امنیت فرودگاه . این فناوری تصویربرداری تحت تأثیر موانع بینایی مانند مه یا غبار قرار نمی گیرد و بنابراین نوع خاصی از عملکرد را در شرایط سخت ارائه می دهد.

در حالی که فناوری حرارتی کاملاً شناخته شده است ، نصب دوربین های حرارتی چندان رایج نیست. کاربران غالباً به اشتباه معتقدند که فقط در پروژه های بزرگ و گران قیمت نصب می شوند زیرا تقریباً همیشه با دوربین های PTZ با سطح بالا همراه هستند.


در سال های اخیر ، با توسعه سریع فناوری آشکارسازهای حرارتی ، همراه با محبوبیت استفاده از محصولات حرارتی ، هزینه استفاده از فناوری حرارتی به شدت کاهش یافته است. بنابراین ، آیا می توان از دوربین های حرارتی در بازارهای تجاری کوچک و متوسط   یا حتی امنیت منزل استفاده کرد؟

بازنگری به دوربینهای حرارتی
برای کاربران کوچک و متوسط ، جلوگیری از نفوذ یکی از مهمترین اقدامات در جهت محافظت از دارایی است. صاحبان مشاغل و اپراتورها معمولاً بیشتر روی دقت زنگ و توانایی یک سیستم امنیتی برای نظارت بر بعد از ساعت کاری و معمولاً در شب متمرکز هستند.

علاوه بر این ، افزایش هزینه های عملیاتی به دلیل آلارم کاذب نیز یک مورد مهم است. شایع ترین آلارم های کاذب توسط حیوانات کوچک و برگ های در حال ریزش ایجاد می شود. در اینجا ، تجهیزات حرارتی در حال حاضر زندگی را برای بسیاری از کاربران آسان تر کرده است. دوربین های حرارتی یکپارچه با الگوریتم های یادگیری عمیق می توانند افراد و وسایل نقلیه را تشخیص داده و فقط در صورت ورود این دو شیء به منطقه مانیتورینگ برای کاهش آلارم های دروغین ، به کارمندان امنیتی هشدار می دهند.

علاوه بر این ، با اجرای دستورالعمل های GDPR ، از دوربین های حرارتی نیز به طور فزاینده ای در جوامع مسکونی استفاده می شود. طبق مقررات در سناریوهای حفاظت از محیط مسکونی ، دوربین هایی که دارای کانال های نوری قابل رویت هستند به دلیل خطرات حریم خصوصی بر روی داده های شخصی مجاز به ضبط تصاویر نیستند. خوشبختانه ، فیلم "فازی" ارائه شده توسط تصویربرداری حرارتی ، ضمن تضمین تشخیص با کیفیت ، مسائل مربوط به حریم خصوصی را نقض نمی کند.

0.00 0
  • نویسنده : محمدعلی عباسپور
    • امتیاز :
    • 0
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1398/11/07
  • تعداد مشاهده : 637 بار

دریافت قیمت های به روز و اخبار حفاظتی
مطالب آموزشی دوربین مداربسته
@cctvittech