صفحه اخبار

دوربین مداربسته جدید fisheye هایک ویژن

دوربین مداربسته جدید Fisheye هایک ویژن

نیچه فیلسوف آلمانی عبارت «شیطان در جزئیات است» را در دهه 1880 ابداع کرد. امروزه هنوز هم کارایی دارد و اغلب برای برجسته کردن اهمیت توجه به جزئیات برای دستیابی به یک هدف نهایی بزرگتر استفاده می شود.

جزئیات کوچک در یک تصویر اغلب موارد مهم هستند. برای مثال رنگ مو و آرم کت یک مزاحم یا شماره روی پلاک.

برای به دست آوردن این نوع جزئیات نیاز به وضوح تصویر بالا است. دوربین DeepinView Fisheye جدید هایک ویژن رزولوشن 12 مگاپیکسلی دارد.

 پیکسل های موثر وضوح بالاتری را ارائه می دهند


بسیاری از دوربین های  مداربسته Fisheye دارای نسبت پیکسل 4:3 هستند که به این معنی است که یک چهارم از کل ظرفیت پیکسل استفاده نشده است. 

در این دوربین ها رزولوشن «12 مگاپیکسل» به عنوان مثال 3000*4000 پیکسل در واقع فقط از  3000*3000 پیکسل استفاده می کند. بنابراین، تعداد پیکسل های موثر فقط 9 مگاپیکسل خواهد بود.
 این نسبت باعث اعوجاج تصویر بیشتر می شود و کیفیت تصویر را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد. اغلب جزئیات مرتبط در تصویر بسیار کوچک هستند و نیاز به بزرگنمایی دارند. این عمل وضوح را نیز کاهش می دهد.

اما در دوربین مداربسته DeepinView Fisheye هایک ویژن (DS-2CD63C 5G1-IVS) از لنز Immervision با نسبت بهبودیافته 1:1 استفاده می کند، این بدان معناست که تعداد پیکسل موثر 100٪ است (در واقع 12.27 مگاپیکسل در دوربین 12 مگاپیکسلی).

 این افزایش 36 درصدی در پیکسل های موثر را ایجاد می کند، تصاویر را شفاف تر از همیشه می کند و جزئیات بسیار قابل استفاده تری را ارائه می دهد. این لنز همچنین زاویه دید وسیع تری را برای پوشش بیشتر ناحیه تحت نظارت فراهم می کند.

 
پیکسل های موثر بدون نویز
 

یکی از موارد استفاده جالب از دوربین مداربسته فیش آی در ایستگاه راه آهن است. 

دوربین‌ها بر مناطق عمومی نظارت می‌کنند مانند پلتفرم‌ها و سالن‌ها و همچنین در مناطق فقط برای کارمندان استفاده می‌شوند مانند مراکز کنترل و خود مسیرها.

مدیران ایستگاه از دوربین ها برای ایمن کردن فضاها، مدیریت جمعیت و ایمن نگه داشتن همه استفاده می کنند.

 این به ویژه در مورد مسیرهایی که متجاوزان می توانند در معرض خطر واقعی باشند، صادق است. با این حال، دوربین های امنیتی سنتی می توانند تداخل الکترومغناطیسی را با سیستم های مختلف حیاتی در ایستگاه راه آهن ایجاد کنند.

دوربین دیپین ویو فیش آی در ایستگاه راه آهن


به همین دلیل، یک استاندارد اروپایی (EN 50121-4) وجود دارد که میزان تداخل قابل قبول در سیگنال و دستگاه های مخابراتی نصب شده در یک محیط راه آهن را تنظیم می کند.

این استاندارد خطر تداخل الکترومغناطیسی را به حداقل می رساند. دوربین DeepinMind Fisheye جدید هایک ویژن از این استاندارد پیروی می کند و آن را در ایستگاه ها ایمن و موثر می کند.

نیک.وو، مدیر بازاریابی محصول پروژه IP در هایک ویژن اروپا، می‌گوید: «ما در بازار راه‌آهن نیاز به دوربینی دیدیم که تصاویری با کیفیت بالا با جزئیات عالی ارائه می‌کند،اما تداخل ایجاد نمی‌کند».

بنابراین بخش تحقیق و توسعه ما از تجربه و دانش خود برای دستیابی به فناوری مطابق با استاندارد استفاده کرد.

 
عملکردهای هوشمند برای چندین سناریو، مانند خرده فروشی
 

اما ایستگاه‌های راه‌آهن تنها مکان‌هایی نیستند که از این نوع دوربین بهره می‌برند. همچنین از فناوری هوش مصنوعی برای ارائه انواع ویژگی های هوشمند استفاده می کند. آنها در چندین سناریو از جمله مدارس، بیمارستان ها، پارک ها و تقاطع های جاده ای استفاده می شوند.

یک مثال خوب روشی است که بخش خرده‌فروشی از دوربین‌ها بیشتر از امنیت استفاده می‌کند.

برای مثال، نقشه برداری حرارتی، تجزیه و تحلیل و مدیریت صف، به ابزارهای مفید تجاری تبدیل می شوند. آنها به مدیران فروشگاه اجازه می‌دهند بفهمند مردم چگونه در فروشگاه‌هایشان حرکت می‌کنند.

نقشه‌های پشته‌ای تک ناحیه‌ای می‌توانند نواحی با توجه زیاد و کم را نشان دهند، و نقشه‌های چند ناحیه‌ای اطلاعات بیشتری برای شناسایی قفسه‌ها و نمایشگرهای پربازدید ارائه می‌دهند و به مدیران کمک می‌کنند تا چیدمان فروشگاه خود را به‌خوبی تنظیم کنند.

0.00 0
  • نویسنده : محمدعلی عباسپور
    • امتیاز :
    • 0
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1403/01/21
  • تعداد مشاهده : 51 بار

دریافت قیمت های به روز و اخبار حفاظتی
مطالب آموزشی دوربین مداربسته
@cctvittech