صفحه اخبار

همکاری ibm با پلیس نیویورک برای شناسایی چهره افراد توسط دوربین مداربسته

 شناسایی چهره افراد توسط دوربین مداربسته

چندی پیش بعد اینکه اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا اعلام کرد که شرکت آمازون، فناوری تشخیص چهره خود را به سازمان های اجرای قانون آمریکا در ایالات اورگن و اورلاندو فروخته، این شرکت دچار مشکلات فراوانی شد. این نرم افزار که رکوگنیشن نام دارد، در سال 2016 رونمایی شد.

نرم افزار رکوگنیشن، به شناسایی افراد مورد نظردر میان مجموعه ای از میلیون ها چهره کمک می کند. شرکت آمازون، در حال فروش این نرم افزار به نیروهای پلیس است تا فیلم های امنیتی را تحلیل کنند. این شرکت ادعا می کند که نرم افزار رکوگنیشن، توانایی شناسایی 100 نفر را در یک تصویر دارد.

با این حال ، اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا به همراه 40 گروه دیگر از فعالان حقوقی، در نامه ای خطاب به جف بزوس، مدیرعامل آمازون از این شرکت خواست، کمک مشاوران با این زیرساخت نظارتی دولت را متوقف کند. در این نامه آمده بود: این فناوری، تهدید ملکی هم برای جوامع و هم برای اعتماد و احترام شرکت آمازون به شمار می رود. مردم باید بتوانند بدون اینکه تحت نظر دولت باشند، در خیابان قدم بزنند. استفاده از فناوری تغییر چهره در جوامع، آزادی مردم را تهدید می کند.
با این اوصاف به تازگی فاش شده است که IBM، غول آبی با پلیس نیویورک همکاری محرمانه ای دارد تا با دسترسی به ویدیوهای نظارت تصویری، نرم افزار نظارتی توسعه دهد.

بر اساس این گزارش، IBM به طور محرمانه به ویدئوهای دوربین های CCTV یا سیستم های تصاویر دوربین مداربسته پلیس نیویورک که می تواند افراد را بر اساس ویژگی های بدنی، سن، جنسیت و رنگ پوست شناسایی کند.

بنابر گزارش اینترسپت و  مصاحبه با یکی از محققان سابق IBM و همچنین یکی از مقامات پلیس نیویورک، هدف از توسعه نرم افزار نظارتی توسط IBM این است که به راحتی بتوان از طریق ویدیوهای مربوط به دوربین های مداربسته، افراد را از روی سن، جنسیت و رنگ پوست آن ها شناسایی کرد. این در حالی است که IBM به تازگی تبلیغاتی را در مورد قابلیت نرم افزار تحلیل ویدیو و امکان جست و جوی افراد در ویدیو انجام داده است، ولی به هیچ عنوان اشاره ای به استفاده محرمانه و مخفیانه از ویدیوهای دوربین های مدار بسته نیویورک نکرده است.

 به عقیده تحلیلگران، این نوع فناوری های تهدید مهلکی هم برای جوامع و هم برای اعتماد و احترام شرکت های فناوری به شمار می رود. مردم باید بتوانند بدون اینکه تحت نظر دولت باشند، در  خیابان قدم بزنند. از نظر آن ها استفاده از فناوری تغییر چهره در جوامع و همچنین تحلیل ویدیوهای دوربین های مدار بسته آزادی مردم را تهدید می کند.

به طور کلی، استفاده از فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی برای طراحی سیستم های نظارتی، حریم خصوصی شهروندان را نقض می کند. علاوه بر این، موضوع اینجاست که هنوز قوانین روشن و مشخصی برای اینگونه سیستم های نظارتی در نظر گرفته نشده است.

0.00 0
  • نویسنده : محمدعلی عباسپور
    • امتیاز :
    • 0
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1397/06/26
  • تعداد مشاهده : 904 بار

دریافت قیمت های به روز و اخبار حفاظتی
مطالب آموزشی دوربین مداربسته
@cctvittech